Blog

1.nap.Monday. Ismerkedés az iskolával, a várossal

2015.08.17 21:00

Reggel a szokásos ébresztő hang keltett a telefonomról, csak egy másik országban,távol az otthontól :-) A hagyományos angol reggelit (traditional English breakfast) választottam, sült sonka, tükörtojás, rántotta, sült bab, gomba és kolbász pirítóssal. Nagyon ízlett,bár elég nehéz étel volt így kora reggel (7.30-tól van reggeli), de Angliában ezt mindenképpen meg kellett kóstolnom.
Az iskolához ma reggel egy taxi vitt el bennünket, ez persze csak az első nap kiváltsága volt.
Gyönyörű, napsütéses, nem tipikus angol időjárás volt ma.Bár egyszer megeredt az eső, bentről láttuk, de hirtelen vége is szakadt, és újra ragyogott az ég.
A csoportomban többféle nemzetiség képviseli magát, van spanyol, olasz, horvát,cseh, osztrák,szlovén,lengyel kolléga is.Rajtam kívül egy magyar lány van még,Piliscsabáról. Mindenki nagyon szépen beszél angolul, azt hiszem sokat kell és fogok itt fejlődni. Én a Developing Oral Fluency in the Primary English Classroom című kurzust választottam, amiben a szóbeliségre helyezzük a hangsúlyt.Már ma is csak a beszédé volt a főszerep, ami máris a hasznomra vált.
Délután Roger, a túravezetőnk bemutatta a várost, elvezetett bennünket Exeter nagyon szép helyeire, főleg a központban,például a katedrálisba...gyönyörű itt minden. A képek magukért beszélnek.
A túra után gyalog jöttünk vissza a szállásra, ami a központtól kb. fél óra gyaloglást jelent.
A mai nap érdekes, de nagyon fárasztó volt, úgyhogy ma korán nyugovóra térek.Kipihenem az utatzást, az egy órás időeltolódást, a nyári szünet utáni első iskolás napomat.
Ja,házi feladatot is kaptunk, majd elfelejtettem, pedig az iskola az első, szoktam mondani a kis tanítványaimnak...:-D úgyhogy még két kérdésen el kell gondolkodjak, hogy holnap beszélni tudjak róla. (My life would be easier if....that is one of the questions :-)
I think it's time to go to bed.I hope I'll have a good sleep now.

Vasárnap, az indulás és a megérkezés napja

2015.08.16 03:33

Hát eljött a várva-várt nap.Összepakoltam, indulásra készen iszogatom még itthon a kávémat...izgalmas két hét vár rám. Most még itthonról írok, pár óra múlva már Angliában leszünk.Hihetetlen... Nagyon izgalmas, mert még sosem ültem repülőn, hát nem is aludtam sokat... Akkor hát kalandra fel!!! Irány Anglia, Exeter!

A repülés egy kis izgalommal indult, mert az eső miatt késve indultunk.A felszállás izgalmai után fantasztikusan éreztem magam. Ahogy szállt a gép egyre magasabbra, meghatottságomban könnyek szöktek a szemembe...igen, ezt a pillanatot meg kellett élnem.És a felhők fölött tényleg süt a nap!!

Az Északi tenger felett repültünk, láttam a hajókat lent, London látképe pedig csodálatos volt! Landoltunk a világ egyik legnagyobb repülőterén a Heathrown :-)nem tévedtem el :-D (még) Életem első repülése felejthetetlen élmény lett számomra.

Elbúcsúztunk Hajnitól ,mert ő másfelé vette útját, ő Portsmouth városban fog eltölteni két hetet.Mi Évivel Devon megye székhelyére igyekeztünk.

Az exeteri buszra várva nézelődtünk, mennyi ember és hányféle nemzetiség él ebben a világvárosban. Mindenhol már csak angol nyelvet hallottunk, ami jól esett a fülemnek. Jó volt hallani, és főleg érteni :-)

Exeter nagyon szép város. Dimbes -dombos utcáival, szép, régi, tradícionális sorházaival rögtön a szívembe lopta magát. Taxit fogtunk, és elérkeztünk a szállásunkra  a University of Exeter Holland Hall nevezetű kollégiumába. Bejelentkeztünk, elfoglaltuk a szobánkat. Örömmel hallottuk, hogy még épp idejében érkeztünk, kaptunk még vacsit is. Aztán megismerkedtünk az itt megszálló, szintén az IPC teacher course-ra érkező kollégákkal.

Ma  kipakolás, majd alvás következik már csak, mert reggel óta hát igencsak elfáradtam.Holnap reggel pedig indul a tanulás.

Remélem a mai naphoz hasonló kellemes és hasznos élményekkel teli két hét veszi kezdetét.

Good night, see you tomorrow :-)